Obsahová náplň kurzu
Teoretické základy vzdelávania dospelých (terminológia, teoretické východiská, legislatíva)
Osobnosť a profesijné kompetencie lektora
Špecifiká učenia sa dospelých. Bariéry vo vzdelávaní dospelých.
Analýza vzdelávacích potrieb a stanovenie cieľov
Stanovenie obsahu vzdelávania
Metódy a formy vzdelávania
Diagnostika vo vzdelávaní dospelých
Komunikácia vo vzdelávaní dospelých
Moderné technológie vo vzdelávaní dospelých
Metódy výučby: Približne polovica času je venovaná samostatnému štúdiu poslucháčov. Orientácia samostatného štúdia je daná úlohami, ktoré sú zadané v učebnom texte a tými, ktoré účastníci dostávajú od lektorov-mentorov. Priama výučba prebieha v sústredeniach podľa dohody. Je orientovaná výhradne na aktívnu prácu účastníkov.