Vzdelávanie úspešného manažéra realizujeme formou sebauvedomenia si manažérskych zručností, ktoré absolvent získa na základe testov, zážitku na sebe ako i pri riešení modelových situácií a ich vyhodnotení. Vychádza z funkčných požiadaviek na manažéra, ktoré pokrývajú jednotlivé ponúkané moduly.

Moduly:

  1. Efektívna manažérska komunikácia
  2. Výber pracovníkov – poznávanie ľudí pri výberovom rozhovore
  3. Vedenie ľudí, delegovanie a motivácia
  4. Tvorba, budovanie tímu a udržanie tímu
  5. Príprava a vedenie hodnotiacich rozhovorov
  6. Časový manažment
  7. Vedenie porád a pracovnej diskusie
  8. Riešenie konfliktov
  9. Koučing
  10. Riadenie zmien
  11. Právne minimum manažéra

1. Efektívna manažérska komunikácia

  • Komunikácia v modernom manažmente – jej význam pre riadenie inštitúcie. Informácie a fungovanie inštitúcie.
  • Analýza komunikačných vzťahov a väzieb – aký je efektívny prístup k človeku, zdroje konfliktov a napätí v komunikácii, ako ich pochopiť a ako ich eliminovať.
  • Zásady efektívnej komunikácie – desať zásad umožňujúcich jednať s ľuďmi optimálne a efektívne.
  • Verbálna a neverbálna komunikácia – základné poznatky umožňujúce lepšie pochopiť partnera a lepšie pôsobiť na druhých.
  • Techniky efektívnej komunikácie pri vedení rozhovoru – demonštrácia na prípadovej štúdii disciplinárneho rozhovoru – nácvik účastníkmi.
  • Asertívna komunikácia ako optimálna komunikácia – osvojenie si techník asertívnej komunikácie je predpokladom pre optimálnu komunikáciu s partnerom v rôznych manažérskych situáciách.
  • Vedenie rozhovoru v manažmente – nácvik jednotlivých typov manažérskych rozhovorov podľa preferencií účastníkov – informačný, diagnostický  (poznávací), motivačný, hodnotiaci, presvedčovací a negociačný (vyjednávací) rozhovor.

2. Výber pracovníkov – poznávanie ľudí pri výberovom rozhovore

  • Analýza pracovného miesta – požiadavky na kvalifikáciu a povahové vlastnosti (podľa schémy BKS Úspech, s.r.o. doplnia účastníci) a práca s popisom ako diferenciačnou pomôckou.
  • Špecifiká výberového rozhovoru – eliminácia ovplyvnenia prvým dojmom, hranie “rolí” uchádzačom. Základy verbálnej a neverbálnej komunikácie – komunikačné techniky zamerané na efektívne spoznávanie partnera; aké prejavy si všímame u uchádzača; vzorové otázky použiteľné pri výberovom rozhovore a ich interpretácia – “Malá príručka pre vedenie výberového rozhovoru”.
  • Videotréning vedenia výberového rozhovoru – demonštrácia lektormi s možnosťou úpravy postupu uchádzača účastníkmi kurzu; následne trénujú rozhovor účastníci kurzu s použitím spätnej väzby prostredníctvom videokamery.

3. Vedenie ľudí a motivácia

  • Kritériá efektívnosti manažéra – základné požiadavky na zručnosti manažéra z pohľadu moderného riadenia ako vstupy a pohľad na kritériá manažérskej efektívnosti.
  • Manažérske štýly – autodiagnostika preferenovaného manažérskeho štýlu.
  • Štýlová flexibilita a situačný manažment – nácvik prispôsobenia štýlu riadenia situácii.
  • Kritériá efektívneho vodcovstva – čo je potrebné zmeniť v individuálnom prístupe k spolupracovníkom v záujme vybudovania si neformálnej autority.
  • Motivácia pracovníkov – rozlíšenie faktorov motivácie a spokojnosti. Psychologické potreby pracovníkov. Individuálne odlišnosti v motivácii pracovníkov.
  • Delegovanie – efektívna technika zvládania problémov a motivácie pracovníkov vrátane ich osobného rozvoja.
  • Vedenie ľudí pri zavádzaní zmeny – analýza prípadovej štúdie, základné zásady pri zavádzaní zmeny, vedenie implementačnej porady.
  • Stratégie riešenia konfliktov – diagnostika preferovaného štýlu riešenia konfliktov, zásady riešenia konfliktov.

4. Tvorba, budovanie tímu a udržanie tímu

  • Tímový manažment v modernom riadení – jeho poslanie, dva základné smery vo využívaní tímového riadenia v moderných podnikoch. Demonštrácia na modelovej situácii tímového rozhodovania.
  • Tvorba tímu – ako premeniť pracovnú skupinu na tím – ovplyvňovanie vzťahov v tíme – zásady a techniky tvorby kultúry tímovej práce, zmena štýlu riadenia, fázy vývinu tímu a ich riadenie. Ako si počínať pri prebraní riadenia v tíme. Roly v tíme.
  • Tvorba projektových tímov – vedenie výberových rozhovorov, výber vedúceho tímu (požiadavky na vedúceho projektového tímu).
  • Získavanie ľudí k spolupráci – ako motivovať ľudí k spolupráci, algoritmus spolupracujúceho správania.
  • Techniky tímovej práce – moderovanie diskusie, brainstorming, brainwriting, metóda 6-3-5, metódy analýzy problému – riešenie praktických príkladov a prípadovej štúdie.

5. Príprava a vedenie hodnotiacich rozhovorov

  • Hodnotenie ako nástroj v rukách manažéra (riadená diskusia)
  • Hodnotiaci rozhovor (demonštrácia)
  • Vybrané zásady a techniky komunikácie uplatňované v pracovnom hodnotení (výcvik a tréning)
  • Príprava na hodnotenie a hodnotiaci rozhovor (výklad, diskusia)
  • Príprava hodnotených (tréning porady)
  • Postup hodnotiteľa v jednotlivých etapách hodnotiaceho rozhovoru (tréning s videospätnou väzbou skupinách)

6. Časový manažment

  • Čo mi spôsobuje nedostatok času – sebaanalýza
  • Poznanie cieľov spoločnosti, útvaru ktorého som členom, svojich
  • Znaky zlého využívania času
  • Pravidlá určovania priorít
  • Ako zvládať krízové situácie
  • Ako riadiť zlodejov času
  • Nácvik, modelové situácie

7. Vedenie porád a pracovnej diskusie

  • Test o kvalite porád
  • Schôdzománia, alebo zle pripravená porada- dôsledky
  • Konštruktívne a deštruktívne prvky porád
  • Zodpovednosť za poradu
  • Príprava na poradu vo väzbe na cieľ, typy porád
  • Modelové situácie (cieľ porady, koho pozvať)
  • Riešenie pracovných problémov- test
  • Prijímanie rozhodnutí- test
  • Vedenie porád a moderovanie
  • Proces rozhodovania a náprava chýb pri rozhodovaní
  • Spôsoby riešenia problému

8. Riešenie konfliktov

  • Základné princípy konfliktov
  • Postoj ku konfliktom
  • Nevyhnutnosť konfliktov
  • Dimenzie prístupu k ľuďom
  • Dotazník riešenia konfliktov
  • Stratégie riešenia konfliktov
  • Odporúčania pre používanie jednotlivých stratégií
  • Prejavy spolupráce a súťaženia

9. Koučing

  • Vlastnosti dobrého kouča
  • Koučovanie jednotlivca
  • Ciele, skutočnosť, možnosti, voľba
  • Koučovanie tímu
  • Tréning uchádzačov

10. Riadenie zmien

  • Typy zmien a spôsoby ich riadenia
  • Chyby transformácie organizácií, identifikácia príčin zlyhania
  • Osem krokov transformácie organizácie, eliminácia príčin zlyhania
  • Implementácia zmien vo väzbe na projektové riadenie
  • Implementácia zmien vo väzbe na systémy manažérstva kvality
  • Inovačný proces a zlepšovanie

11. Právne minimum manažéra

  • Konanie za zamestnávateľa a za obchodnú spoločnosť
  • Právne atribúty administrácie firemných činností
  • Právne atribúty úspešných obchodných vzťahov
  • Právne atribúty vzniku a vedenia pracovných tímov
  • Právne formy riešenia konfliktných situácií, záväzkov a pohľadávok v obchodnom vzťahu