Vzdelávanie s cieľom rozvoja vlastnej osobnosti je postavené na porozumení seba samého. Tréningy majú charakter sociálno-psychologických výcvikov. Sú vedené skúsenými psychológmi a úspešne realizované v našich podmienkach. V rámci vzdelávacieho balíka Úspešný sebarozvoj ponúkame dva programy:

 

A. SKVALITNENIE KĽÚČOVÝCH KOMPETENTNOSTÍ PRE TOP MANAŽÉROV
integrovaný program: tri trojdenné sústredenia

  1. Rozvoj sebadôvery
  2. Rozvoj akceptácie a argumentácie v tíme
  3. Rozvoj schopnosti motivovať a podporovať

B. SKVALITNENIE KĽÚČOVÝCH KOMPETENTNOSTÍ
modulový program: 8x samostatné dvojdenné tréningy a 1x jednodenný

  1. Schopnosť komunikovať a kooperovať
  2. Schopnosť premýšlať a učiť sa
  3. Riešenie problémov a kreativita
  4. Samostatnosť a výkonnosť
  5. Schopnosť zdôvodňovať a hodnotiť
  6. Schopnosť prijať zodpovednosť
  7. Sebadôvera
  8. Odolnosť na záťaž
  9. Sebariadenie – ja s.r.o.

A. SKVALITNENIE KĽÚČOVÝCH KOMPETENTNOSTÍ PRE TOP MANAŽÉROV
integrovaný program: tri trojdenné sústredenia

Integrovaný výcvikový program je rozvrhnutý celkovo na tri tematické bloky, pričom každý blok zahŕňa v sebe tri kľúčové oblasti rozvoja pracovníkov: oblasť pracovných vzťahov, oblasť firemnej kultúry a oblasť kľúčových kompetencií. Hlavným cieľom a výhodou takéhoto integrovaného prístupu je synergia medzi pracovným a osobným životom, ktorý poskytuje účastníkom potenciál k pozitívnym zmenám.

I. sústredenie: Rozvoj sebadôvery

  • Porozumejú rozdielnostiam v pohľadoch na ľudí, na sociálne javy a budú sa v nich vedieť lepšie orientovať, resp. aktívne ich usmerňovať
  • Dospejú k lepšiemu sebapoznaniu a vyššej sebadôvere
  • Budú vedieť objektívnejšie hodnotiť vzájomné sociálne interakcie
  • Zvýšia svoju úroveň empatie a schopnosť vidieť veci očami druhého
  • Upevnia svoju súdržnosť k spolupracovníkom

II. sústredenie: Rozvoj akceptácie a argumentácie v tíme

  • Budú vedieť efektívnejšie prezentovať svoje názory a poskytovať primeranú spätnú väzbu
  • Budú schopní lepšie počúvať a získajú schopnosť akceptovať iný názor
  • Získajú zručnosť efektívnejšie klásť otázky
  • Budú lepšie rozumieť medziľudským vzťahom
  • Zlepšia svoju schopnosť vyjednávať a argumentovať

III. sústredenie: Rozvoj schopnosti motivovať a podporovať

  • Naučia sa efektívne narábať s konfliktom
  • Budú cielene ovplyvňovať medziľudské vzťahy v procese vedenia ľudí
  • Precvičia si optimálny a motivujúci prístup k ľuďom
  • Získajú množstvo praktických skúseností, príkladov a praktických riešení z oblasti spolupráce
  • Budú vedieť aktívne ovplyvňovať vlastné výkony a výkony svojich spolupracovníkov
  • Získajú osobnú skúsenosť z tímovej práce rozdielnej úrovne
  • Naučia sa aktívne ovplyvňovať hospodárske výsledky útvaru v procese vedenia ľudí

B. SKVALITNENIE KĽÚČOVÝCH KOMPETENCIÍ
modulový program: 8x samostatné dvojdenné tréningy a 1x jednodenný

1. Schopnosť komunikovať a kooperovať

  • Oblasť pracovných vzťahov: Verbálna komunikácia (podmienka kvalitného výkonu konkrétnej práce).Písomná komunikácia (podmienka kvality definovanej prevádzky)
  • Oblasť firemnej kultúry: Viditeľné vedenie a angažovanosť vedenia organizácie. Otvorenosť v komunikovaní
  • Kľúčová kompetencia: „Schopnosť komunikovať a kooperovať“- Komunikatívnosť – pripravenosť a  schopnosť vedome a harmonicky komunikovať. Kooperatívnosť – pripravenosť a schopnosť podieľať sa aktívne a zodpovedne na skupinových pracovných procesoch

2. Schopnosť premýšlať a učiť sa

  • Oblasť pracovných vzťahov: Ciele v procese riadenia a angažovanosť kolektívu. Reálnosť, korektnosť, náročnosť, merateľnosť cieľov. „Cieľ“ a „úloha“ a ich vzájomný súvis, previazanosť cieľov v  systéme manažérstva kvality
  • Oblasť firemnej kultúry: Úloha líniového riadenia vo firemnej kultúre,  vzdelávanie personálu
  • Kľúčová kompetencia: „Schopnosť premýšľať a učiť sa“- pripravenosť a sila ďalej rozvíjať svoju spôsobilosť učiť sa, myslieť v súvislostiach a  systémovo, dostávať sa k  novým zdrojom informácií a zmysluplne ich využívať

3. Riešenie problémov a kreativita

  • Oblasť pracovných vzťahov: Analýza postavenia FM účastníkov, Zásady vodcovstva. Vedenie a riadenie FM účastníkov ako súčasť zmeny a jej vedúci zároveň („prvé pojítko“)
  • Oblasť firemnej kultúry:  Dôležitosť FM účastníkov  pre strategické záležitosti. Podporná  kultúra organizácie
  • Kľúčová kompetencia: „Riešenie problémov a kreativita“… pripravenosť a schopnosť prevziať v primeranom rozsahu  zodpovednosť alebo spoluzodpovednosť, spracovávať samostatne informácie, plánovať výsledky, dokumentovať a zhrňovať, systematickými postupmi a prezieravým myslením optimalizovať priebeh práce

4. Samostatnosť a výkonnosť

  • Oblasť pracovných vzťahov: Riadenie rozhodovacieho procesu. Zásady konzervatívneho rozhodovania, „hranica“ konzervativizmu
  • Oblasť firemnej kultúry: Zainteresovanosť všetkých zamestnancov. Neprítomnosť konfliktu, bezpečnosť verzus produkcia
  • Kľúčová kompetencia: „Samostatnosť a výkonnosť“ … umenie a schopnosť vyvíjať vlastnú iniciatívu, pracovať sústredene vedome a vytrvalo na nejakej úlohe, poznať svoje vlastné prednosti a slabé stránky, dokázať sa produktívne vyrovnávať s kritikou

5. Schopnosť zdôvodňovať a hodnotiť

  • Oblasť pracovných vzťahov: Vzťah k obsluhovanému zariadeniu. Všímavosť k okoliu a jej výhodnosť pre jednotlivca a pre organizáciu
  • Oblasť firemnej kultúry: Hodnotenie úrovne bezpečnosti. Vzájomná dôvera medzi vedením a výkonnými zamestnancami
  • Kľúčová kompetencia: „Schopnosť zdôvodňovať a hodnotiť“ … pripravenosť a spôsobilosť vecne a systematicky zdôvodňovať a hodnotiť výsledky vlastnej práce, spoločné pracovné výsledky skupiny a tiež cudzie výsledky, používať pritom primerané kritéria a merítka hodnôt a prisudzovať im adekvátnu váhu

6. Schopnosť prijať zodpovednosť

  • Oblasť pracovných vzťahov: Príčiny rozporov medzi zamestnancami . Spôsoby zmierňovania rozporov medzi zamestnancami
  • Oblasť firemnej kultúry: Demonštrovanie starostlivosti o zamestnancov
  • Kľúčová kompetencia. “Schopnosť prijať zodpovednosť“ … pripravenosť a ochota prevziať zodpovednosť alebo spoluzodpovednosť v primeranom rámci, vedieť odhadnúť výsledky vlastného spôsobu konania, z  profesného hľadiska vedieť rozoznať význam dôveryhodného, spoľahlivého konania, svojou flexibilitiou k pracovnému nasadeniu a zmyslom pre kvalitu pozitívne ovplyvňovať výkony tímu

7. Sebadôvera

  • Dôvera verzus nedôvera
  • Autonómia verzus hanba a pochybnosti
  • Iniciatíva verzus vina
  • Pravidlo UUUZ
  • Test sebavedomia
  • Čiara sebadôvery v jednotlivých etapách života
  • Depresívne schémy myslenia
  • Základné iracionálne idey
  • Chyby myslenia

8. Odolnosť na záťaž

  • Všeobecne o strese
  • Varujúce emocionálne príznaky
  • Najčastejšie chyby prehlbujúce stres
  • Analýza konkrétnej stresovej situácie
  • Typy na prevenciu a zvládanie stresu
  • Mapa Vášho stresového profilu
  • Relaxačné techniky
  • Vnútorné stresory v rámci pracoviska
  • Fyzické cvičenie- prevencia stresu
  • Vaša reakcia na stres
  • Váš osobný stresový profil

9. Sebariadenie – Ja s.r.o.

Prečo mnoho úspešných manažérov je úspešnejších v riadení svojej organizácie ako pri riadení svojho osobného života?
Ako využiť princípy riadenia organizácie v osobnom živote? A naopak.

  • Vízia, hodnoty, princípy, ukazovatele – konzistentnosť & meranie
  • Taktika, ročné ciele (Ročná správa), činnosti, priority – kauzalita
  • Rituály zavádzania systému – ročný, týždenný, denný – disciplína
  • Rozpočet, príjmy, výdaje, aktíva, pasíva – finančná rovina
  • Aktivity, úlohy, úsilie – využitie času
  • Výsledky – výkonnosť a efektívnosť
  • Inovácie, sebareflexia a učenie sa – zmena, zlepšovanie