
A. SKVALITNENIE KĽÚČOVÝCH KOMPETENTNOSTÍ PRE TOP MANAŽÉROV
integrovaný program: tri trojdenné sústredenia
- Rozvoj sebadôvery
- Rozvoj akceptácie a argumentácie v tíme
- Rozvoj schopnosti motivovať a podporovať
B. SKVALITNENIE KĽÚČOVÝCH KOMPETENTNOSTÍ
modulový program: 8x samostatné dvojdenné tréningy a 1x jednodenný
- Schopnosť komunikovať a kooperovať
- Schopnosť premýšlať a učiť sa
- Riešenie problémov a kreativita
- Samostatnosť a výkonnosť
- Schopnosť zdôvodňovať a hodnotiť
- Schopnosť prijať zodpovednosť
- Sebadôvera
- Odolnosť na záťaž
- Sebariadenie – ja s.r.o.
A. SKVALITNENIE KĽÚČOVÝCH KOMPETENTNOSTÍ PRE TOP MANAŽÉROV
integrovaný program: tri trojdenné sústredenia
Integrovaný výcvikový program je rozvrhnutý celkovo na tri tematické bloky, pričom každý blok zahŕňa v sebe tri kľúčové oblasti rozvoja pracovníkov: oblasť pracovných vzťahov, oblasť firemnej kultúry a oblasť kľúčových kompetencií. Hlavným cieľom a výhodou takéhoto integrovaného prístupu je synergia medzi pracovným a osobným životom, ktorý poskytuje účastníkom potenciál k pozitívnym zmenám.
I. sústredenie: Rozvoj sebadôvery
- Porozumejú rozdielnostiam v pohľadoch na ľudí, na sociálne javy a budú sa v nich vedieť lepšie orientovať, resp. aktívne ich usmerňovať
- Dospejú k lepšiemu sebapoznaniu a vyššej sebadôvere
- Budú vedieť objektívnejšie hodnotiť vzájomné sociálne interakcie
- Zvýšia svoju úroveň empatie a schopnosť vidieť veci očami druhého
- Upevnia svoju súdržnosť k spolupracovníkom
II. sústredenie: Rozvoj akceptácie a argumentácie v tíme
- Budú vedieť efektívnejšie prezentovať svoje názory a poskytovať primeranú spätnú väzbu
- Budú schopní lepšie počúvať a získajú schopnosť akceptovať iný názor
- Získajú zručnosť efektívnejšie klásť otázky
- Budú lepšie rozumieť medziľudským vzťahom
- Zlepšia svoju schopnosť vyjednávať a argumentovať
III. sústredenie: Rozvoj schopnosti motivovať a podporovať
- Naučia sa efektívne narábať s konfliktom
- Budú cielene ovplyvňovať medziľudské vzťahy v procese vedenia ľudí
- Precvičia si optimálny a motivujúci prístup k ľuďom
- Získajú množstvo praktických skúseností, príkladov a praktických riešení z oblasti spolupráce
- Budú vedieť aktívne ovplyvňovať vlastné výkony a výkony svojich spolupracovníkov
- Získajú osobnú skúsenosť z tímovej práce rozdielnej úrovne
- Naučia sa aktívne ovplyvňovať hospodárske výsledky útvaru v procese vedenia ľudí
B. SKVALITNENIE KĽÚČOVÝCH KOMPETENCIÍ
modulový program: 8x samostatné dvojdenné tréningy a 1x jednodenný
1. Schopnosť komunikovať a kooperovať
- Oblasť pracovných vzťahov: Verbálna komunikácia (podmienka kvalitného výkonu konkrétnej práce).Písomná komunikácia (podmienka kvality definovanej prevádzky)
- Oblasť firemnej kultúry: Viditeľné vedenie a angažovanosť vedenia organizácie. Otvorenosť v komunikovaní
- Kľúčová kompetencia: „Schopnosť komunikovať a kooperovať“- Komunikatívnosť – pripravenosť a schopnosť vedome a harmonicky komunikovať. Kooperatívnosť – pripravenosť a schopnosť podieľať sa aktívne a zodpovedne na skupinových pracovných procesoch
2. Schopnosť premýšlať a učiť sa
- Oblasť pracovných vzťahov: Ciele v procese riadenia a angažovanosť kolektívu. Reálnosť, korektnosť, náročnosť, merateľnosť cieľov. „Cieľ“ a „úloha“ a ich vzájomný súvis, previazanosť cieľov v systéme manažérstva kvality
- Oblasť firemnej kultúry: Úloha líniového riadenia vo firemnej kultúre, vzdelávanie personálu
- Kľúčová kompetencia: „Schopnosť premýšľať a učiť sa“- pripravenosť a sila ďalej rozvíjať svoju spôsobilosť učiť sa, myslieť v súvislostiach a systémovo, dostávať sa k novým zdrojom informácií a zmysluplne ich využívať
3. Riešenie problémov a kreativita
- Oblasť pracovných vzťahov: Analýza postavenia FM účastníkov, Zásady vodcovstva. Vedenie a riadenie FM účastníkov ako súčasť zmeny a jej vedúci zároveň („prvé pojítko“)
- Oblasť firemnej kultúry: Dôležitosť FM účastníkov pre strategické záležitosti. Podporná kultúra organizácie
- Kľúčová kompetencia: „Riešenie problémov a kreativita“… pripravenosť a schopnosť prevziať v primeranom rozsahu zodpovednosť alebo spoluzodpovednosť, spracovávať samostatne informácie, plánovať výsledky, dokumentovať a zhrňovať, systematickými postupmi a prezieravým myslením optimalizovať priebeh práce
4. Samostatnosť a výkonnosť
- Oblasť pracovných vzťahov: Riadenie rozhodovacieho procesu. Zásady konzervatívneho rozhodovania, „hranica“ konzervativizmu
- Oblasť firemnej kultúry: Zainteresovanosť všetkých zamestnancov. Neprítomnosť konfliktu, bezpečnosť verzus produkcia
- Kľúčová kompetencia: „Samostatnosť a výkonnosť“ … umenie a schopnosť vyvíjať vlastnú iniciatívu, pracovať sústredene vedome a vytrvalo na nejakej úlohe, poznať svoje vlastné prednosti a slabé stránky, dokázať sa produktívne vyrovnávať s kritikou
5. Schopnosť zdôvodňovať a hodnotiť
- Oblasť pracovných vzťahov: Vzťah k obsluhovanému zariadeniu. Všímavosť k okoliu a jej výhodnosť pre jednotlivca a pre organizáciu
- Oblasť firemnej kultúry: Hodnotenie úrovne bezpečnosti. Vzájomná dôvera medzi vedením a výkonnými zamestnancami
- Kľúčová kompetencia: „Schopnosť zdôvodňovať a hodnotiť“ … pripravenosť a spôsobilosť vecne a systematicky zdôvodňovať a hodnotiť výsledky vlastnej práce, spoločné pracovné výsledky skupiny a tiež cudzie výsledky, používať pritom primerané kritéria a merítka hodnôt a prisudzovať im adekvátnu váhu
6. Schopnosť prijať zodpovednosť
- Oblasť pracovných vzťahov: Príčiny rozporov medzi zamestnancami . Spôsoby zmierňovania rozporov medzi zamestnancami
- Oblasť firemnej kultúry: Demonštrovanie starostlivosti o zamestnancov
- Kľúčová kompetencia. “Schopnosť prijať zodpovednosť“ … pripravenosť a ochota prevziať zodpovednosť alebo spoluzodpovednosť v primeranom rámci, vedieť odhadnúť výsledky vlastného spôsobu konania, z profesného hľadiska vedieť rozoznať význam dôveryhodného, spoľahlivého konania, svojou flexibilitiou k pracovnému nasadeniu a zmyslom pre kvalitu pozitívne ovplyvňovať výkony tímu
7. Sebadôvera
- Dôvera verzus nedôvera
- Autonómia verzus hanba a pochybnosti
- Iniciatíva verzus vina
- Pravidlo UUUZ
- Test sebavedomia
- Čiara sebadôvery v jednotlivých etapách života
- Depresívne schémy myslenia
- Základné iracionálne idey
- Chyby myslenia
8. Odolnosť na záťaž
- Všeobecne o strese
- Varujúce emocionálne príznaky
- Najčastejšie chyby prehlbujúce stres
- Analýza konkrétnej stresovej situácie
- Typy na prevenciu a zvládanie stresu
- Mapa Vášho stresového profilu
- Relaxačné techniky
- Vnútorné stresory v rámci pracoviska
- Fyzické cvičenie- prevencia stresu
- Vaša reakcia na stres
- Váš osobný stresový profil
9. Sebariadenie – Ja s.r.o.
Prečo mnoho úspešných manažérov je úspešnejších v riadení svojej organizácie ako pri riadení svojho osobného života?
Ako využiť princípy riadenia organizácie v osobnom živote? A naopak.
- Vízia, hodnoty, princípy, ukazovatele – konzistentnosť & meranie
- Taktika, ročné ciele (Ročná správa), činnosti, priority – kauzalita
- Rituály zavádzania systému – ročný, týždenný, denný – disciplína
- Rozpočet, príjmy, výdaje, aktíva, pasíva – finančná rovina
- Aktivity, úlohy, úsilie – využitie času
- Výsledky – výkonnosť a efektívnosť
- Inovácie, sebareflexia a učenie sa – zmena, zlepšovanie