Dôvodom vykonania personálneho auditu bol príchod nového riaditeľa do firmy, ktorý potreboval porovnať postupne získavané vlastné poznatky o svojich spolupracovníkoch s exaktnými informáciami odborníkov. Ocenili sme jeho prístup, ktorý vylučoval subjektívne interpretácie o úrovni schopností riadených pracovníkov a vylúčil možnosť omylu pri rozhodovaní o ich využití v konkrétnych pracovných pozíciách.
Auditovaných bolo 17 pracovníkov, v rôznych riadiacich pozíciách. Po vzájomných rozhovoroch a dohode s vedením firmy sa rozhodlo, že u pracovníkov sa budú auditovať nasledovné oblasti :
- schopnosť viesť a riadiť ľudí
- úroveň schopnosti efektívne komunikovať a počúvať
- schopnosť viesť pracovné rozhovory
- vedieť prijať zodpovednosť
- schopnosť hodnotiť a motivovať spolupracovníkov
- úroveň loajality s firmou a predstavy o vlastnej kariére v spoločnosti
- definovanie potrieb auditovaných pracovníkov
- analýza sociálnych sietí
Nad rámec definovaných oblastí , sme ponúkli naviac informácie o type osobnosti, ochoty a schopnosti vzájomne spolupracovať na riešení úloh a ďalšie informácie, ktoré vzídu z rozhovorov a spoločnej práci s pracovníkmi počas auditu.
Jednotlivé oblasti sme vyhodnotili na štvorstupňovej škále:
- perspektívny, motivovaný k sebarozvoju, ale je potrebný sebarozvoj,
- motivovaný a perspektívny s požadovanou úrovňou rozvoja,
- nemotivovaný s požadovanou úrovňou rozvoja,
- neperspektívny, ďalší sebarozvoj neodporúčaný.
Primárny efekt auditu bol nasledovný:
Informácie z auditu pomohli prijať rozhodnutia o zaradení pracovníkov na vybrané pracovné pozície a ukázali tiež potreby ich ďalšieho rozvoja. Auditovaní pracovníci boli zainteresovaný do svojho ďalšieho rozvoja, pretože im to poskytovalo istoty. Riaditeľ a vedenie firmy získali objektívne informácie o aktuálnom stave schopností a zručností pracovníkov. Audit ukázal na možnosti ich ďalšieho rozvoja a na optimálny spôsob, ako to dosiahnuť. Stratégia a ciele firmy bolo možné reálne nastaviť v závislosti od úrovne rozvoja jednotlivých pracovníkov a celý tento proces koordinovať a riadiť, čo sa samozrejme premietlo do lepších ekonomických výsledkov spoločnosti.
Sekundárny efekt auditu bol nasledovný:
V rámci plnenia cieľov auditu sa odhalil aj iné skryté nedostatky v oblasti riadenia spoločnosti a bolo možné prijať okamžite nápravné opatrenia. Z auditu vyplynuli ďalšie optimalizácie procesov, čo posilnilo ekonomiku spoločnosti. Rozvoju pracovníkov sa začala spoločnosť venovať riadene a systematicky.